Знову за позовом А.Бідзюри нововолинські судді взяли самовідвід.

Історія повторилась. Ну, що ж, вони мали на це законне право.

Я теж міг, звичайно, подати апеляційну скаргу на їхні дії. Проте не зробив цього. Бо тоді суд за моїм адміністративним позовом до виконкому Нововолинської міської ради та до нововолинського міського голови  В.Б.Сапожнікова про визнання протиправними дій суб’єктів владних повноважень щодо відмови у наданні публічної інформації та зобов’язання надати інформацію на запит затягнувся б на іще триваліші строки.

Для громадян, не знайомих зі судовою термінологією та професійною лексикою суддів, поясню. Я вимагаю розміщення на сайті Нововолинської міської ради і у комунальних ЗМІ всіх рішень міського виконавчого комітету за 2007-2015 роки, котрі стосуються передачі у користування, власність тощо міського комунального майна.

 

Бідзюра не відступиться, він такий…

 

Зокрема, й виділення квартир, приміщень, споруд для використання у комерційних цілях а також виділення коштів із міського бюджету, розпоряджень міського голови у 2012-2016 роках, згідно з якими було передано у власність, користування міське (наше з вами!) комунальне майно і кошти з нововолинського міського бюджету.

Справу я прошу розглядати у присутності відповідача (В.Б.Сапожнікова). Тільки й всього.

Усі ці питання можна легко вирішити легким помахом руки чи одним розчерком пера міського голови, голови міського виконавчого комітету, голови Нововолинської міської ради Віктора Сапожнікова. Адже статті Конституції та законів України, нормативних антикорупційних актів цілком і повністю за нас – простих громадян і виборців.

Щоразу на початку судових адміністративних процесів пропоную КОМПРОМІС: ви, панове чиновники нововолинських органів місцевого самоврядування, оприлюднюєте свої рішення на сайті міськради й у ЗМІ – і я відразу ж відкликаю свої судові позови. У той самий день!

Проте місцеві задавнені бюрократи Нововолинської міськради та виконкому ще жодного разу на це не погодились.

 

 – Бідзюра вшкварив уже п’ятий позов. Як же ж він нас заколупав!..

 

Так було на судових засіданнях у Нововолинському міському, Іваничівському районному та Львівському Апеляційному адміністративному судах.

То чого чи кого так боїться міський голова Нововолинська Віктор Борисович Сапожніков? Якщо він – старий господарник, орденоносець, член ГО «Асоціація Міст України», полковник запасу ЗСУ, генерал-майор ГО «Реєстрове козацтво України», багаторічний член політичної партії ВО «Батьківщина», неодноразово нагороджений званням «Людина року», кавалер ордена святого Миколая «За примноження добра на Землі» і багатьма шахтарськими відзнаками, не бажає відповідати впродовж десятка років на простецькі мої запитання щодо розподілу громадської землі, житла, бюджетних коштів тощо, тоді до нього самого виникають серйозні претензії!

Ну, що ж. Нововолинський суд чи Іваничівський районний, яка різниця. Правда одна – що на Волині, що у Львові. У Києві чи Страсбурзі. Буду судитися за правду в Іваничах. Не вперше і не востаннє, думаю.

А.Бідзюра, член територіальної громади Нововолинська, голова ГО «Україна + Польща»

 

 

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ

про визнання протиправними дій суб’єктів владних повноважень  щодо відмови у наданні публічної інформації  та  зобов´язання  надати  інформацію  на запит

 

20 травня 2016 року я звернувся до міського голови м.Нововолинська Сапожнікова В.Б. та Виконавчого комітету  Нововолинської міської ради  із  запитом на доступ до публічної інформації   про надання мені пояснень  та інформації по наступних питаннях:

  1. Письмово пояснити  чому   виконавчим комітетом  Нововолинської міської ради та міським головою  не виконуються конституційні та законодавчі норми держави Україна по оприлюдненню публічної інформації, зокрема, рішень виконавчого комітету та розпоряджень міського голови, що стосуються розподілу майна та коштів і  доведенню даної інформації  в повному обсязі до членів міської територіальної громади через комунальні ЗМІ, в тому числі на  відповідному інтернет-ресурсі міської ради?
  2. Негайно оприлюднити на офіційному інтернет-сайті Нововолинської  міської ради м. Нововолинська всі  рішення Виконавчого комітету міської ради за період  2007-2016 роки, які  позначені на інтернет-сайті як такі, що мають персональні дані, але стосуються   передачі в користування, власність тощо, міського комунального майна,в тому числі про розподіл та виділення  громадянам  житла (квартир,  фінських будиночків, інших приміщень), приміщень, споруд  для  використання в комерційних цілях, а також виділення коштів  з міського бюджету.
  3. Негайно оприлюднити на офіційному сайті Нововолинської  міської ради м. Нововолинська  всі розпорядження Нововолинського міського голови за період 2012-2016 роки, які відсутні на інтернет-ресурсі  міської ради,  але  стосуються   передачі в  користування, власність тощо, міського комунального майна, а також  виділення коштів  з міського бюджету.
  4. Надати мені копії вищезазначених документів, зазначених у  пунктах 2,3.

06 червня 2016 року мені надійшла на мій запит письмова відповідь , підписана першим заступником міського голови ,секретарем міської ради Сторонським А.М. (вих.02-82/24 від 30.05.2016р.), в якій було повідомлено про продовження строку розгляду мого запиту до 20 робочих днів в зв”язку із необхідністю «опрацювання великого обсягу інформації і пошуку серед значної кількості  даних»   

Інформацію, яку я запитував,  мені так і не було надано. Але  23  червня 2016 року мені надійшла на мій запит ще одна відповідь Виконавчого комітету міської ради (вих.02-82/24 від 14.06.2016р.),якою  фактично мені було відмовлено в оприлюдненні  публічної інформації та  наданні мені  копій  документів, які містять публічну інформацію, а саме,    рішень    виконавчого комітету міської ради за період  2007-2016 роки, що  стосуються передачі в користування, власність тощо, міського комунального майна, в тому числі  про  розподіл та виділення  громадянам   житла (квартир, фінських будиночків, інших приміщень), приміщень, споруд  для  використання в комерційних цілях та виділення коштів з міського бюджету, а також розпоряджень Нововолинського міського голови за період 2007-2016 роки, які стосуються передачі в  користування, власність тощо, міського комунального майна, а також  виділення коштів  з міського бюджету.

Відповідь, якою мені відмовлено у задоволенні мого запиту, мотивовано тим, що:

–  до повноважень міського голови  не належить  передача в користування, власність та інше, міського комунального майна та коштів, а тому він не видає розпоряджень з цих питань.

–  виконавчий комітет міської ради не має законних підстав зберігати та поширювати  інформацію про осіб, які реалізували своє право на житло, а так само і на землю.

Вважаю дії  Нововолинського міського голови Віктора Сапожнікова та Виконавчого комітету Нововолинської міської ради, щодо неоприлюднення своїх рішень та розпоряджень, що стосуються розпорядження  майном та коштами  громади, а також  ненадання мені  публічної інформації на мій запит, неправомірними. В порушення  вимог законодавства  та Конституції України, які передбачають порядок обов’язкового доведення до відома територіальних громад шляхом офіційного оприлюднення рішень  та інших нормативно-правових актів, виданих органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами, більшість  рішень  виконавчого комітету  міської ради  та розпоряджень міського голови  офіційно  не оприлюднюються.

Так, на офіційному сайті Нововолинської міської ради  відсутні  рішення  виконавчого комітету стосовно передачі в користування, власність, приватизацію тощо, міського комунального майна, в тому числі про  розподіл та виділення громадянам  житла (квартир, фінських будиночків, інших приміщень), приміщень, споруд  для  використання в комерційних цілях.

Стосовно вищезазначених рішень виконавчого комітету на офіційному сайті Нововолинської міської ради міститься  лише інформація про те, що дані рішення містять персональні дані.  Розпорядження міського голови також  оприлюднені  на офіційному сайті міської ради   вибірково та в незначній кількості від загальноприйнятих.  Більша частина розпоряджень міського голови, зокрема ті, які стосуються розпорядження  майном та коштами  бюджету (міської громади), не оприлюднюються. Вищезазначена інформація не оприлюднена і в друкованих засобах масової інформації і всіма засобами приховується від громадян міста.

Таким чином, жителі міста, як члени територіальної громади, не мають  достатньої та повної інформації стосовно  використання  та розпорядження   майном територіальної громади, в тому числі коштами, виконавчими органами та посадовими особами  міської ради. Це порушує права членів  територіальної громади  міста, в тому числі  особисто  мої, як члена    спільноти  нашого міста.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, визначається  Законом України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон № 2939-VI) .

Відповідно до частин першої та другої статті 6 цього Закону до публічної інформації з обмеженим доступом відноситься:

1) конфіденційна інформація;

2) таємна інформація;

3) службова інформація.

Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину (частина п’ята статті 6 Закону № 2939-VI).

Аналогічне положення відображене у частині одинадцятій статті 59 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування» (у редакції Закону України від 27.03.2014 року № 1170-VII), згідно якого акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”. Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України “Про доступ до публічної інформації”, крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

Територіальна громада, в особі громадян та інших су′єктів самоорганізації, має право на інформацію щодо  розпоряджання майном , яке їй належить.     Відповідно, не може бути обмежено доступ до інформації про комунальне житло, надане приватним особам у користування за рахунок   територіальної громади, а так само прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали таке майно.

Обмеження щодо наведеної інформації може бути застосовано  у випадку передбачену частиною другою статті 6 Закону № 2939-VІ і лише з мотивів попередження шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Як свідчить зміст запиту від 20.05.2016 року, позивач, окрім іншого, просив надати копії рішень про надання Виконавчим комітетом Нововолинської міської ради житла, приміщень, споруд у власність Згідно частини другої статті 5 Закону України від 1 червня 2010 року № 2297-VI «Про захист персональних даних» відомості про фізичну особу (персональні дані) можуть бути віднесені до конфіденційної інформації як самою особою, так і безпосередньо законом. До конфіденційної інформації віднесено, зокрема:

інформацію про національність особи, її освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адресу, дату і місце народження (частина друга статті 11 Закону № 2657-XII);

відомості про місце проживання або місце перебування особи (частина восьма статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»).

За правилами частини сьомої статті 6 Закону № 2939-VІ обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

Виходячи з положень цієї норми, розпорядник інформації у випадку, коли в документі міститься інформація з обмеженим доступом, зобов’язаний надати не документ, а інформацію, доступ до якої необмежений.

Враховуючи зазначене, дії Виконавчого комітету Нововолинської міської ради  та міського голови  Сапожнікова В.Б., які виразилася у   відмові  в допуску до публічної інформації (її ненаданні) є протиправними,  а права позивача на отримання публічної інформації від органу місцевого самоврядування повинні бути захищені судом шляхом задоволення позову   А. М. Бідзюри .

На підставі викладеного, керуючись   ст.ст. 18,105-106, 158-163 КАС України, –

                                                                           Прошу:

  1. Визнати протиправними дії Нововолинського міського голови Сапожнікова Віктора Борисовича та Виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області  щодо відмови у наданні  інформації  на  запит Бідзюри Анатолія Миколайовича від 20.05.2016 року щодо доступу до публічної інформації в частині вимоги про оприлюднення рішень   Виконавчого комітету міської ради за період 2007-2016 роки, що стосуються передачі в користування, власність тощо, міського комунального майна,в тому числі  про  розподіл та виділення  громадянам   житла, приміщень, споруд  для  використання в комерційних цілях, а також  виділення коштів  з міського бюджету, а також  розпоряджень   Нововолинського міського голови за період 2012-2016 роки, які стосуються передачі в користування, власність тощо, міського комунального майна, а також  виділення коштів  з міського бюджету.
  2. Зобов´язати Виконавчий комітет Нововолинської міської ради Волинської області  (Код ЄДРПОУ  04051342, 45400, м. Нововолинськ , пр-т Дружби , 27) та Нововолинського міського голову  Сапожнікова  Віктора Борисовича надати Бідзюрі  Анатолію Миколайовичу інформацію на запит щодо доступу до публічної інформації від 20.05.2016 року, а саме копії рішень міської ради за період 2007-2016 роки,  що стосуються   передачі в  користування, власність тощо, міського комунального майна, в тому числі  про  розподіл та виділення  громадянам   житла, приміщень, споруд  для використання в комерційних цілях, а також виділення коштів з міського бюджету, а також копії розпоряджень  Нововолинського міського голови за період 2012-2016 роки, які стосуються передачі в  користування, власність тощо, міського комунального майна, а також  виділення коштів  з міського бюджету.
  3. Прошу справу розглядати за  участю позивача.

 

4 листопада  2016 року                                                       А.БІДЗЮРА

 

Прочитав сам? Поділись з іншими: