– Ми тут законно перебуваємо! Він же сам нас впустив! – запевняли РАДАР ті мешканці Грибовиці, які взяли участь у спецоперації “Віджим церковної хати”.
Виявилося – збрехали…
Насправді події розгортались як у кіно!
26 жовтня в Іваничах відбулося чергове судове засідання за позовом священика Ігоря Маргіти. Він домагається визнання права власності на земельну ділянку, де стоїть церковна хата.
Сам будинок належно ні на кого не оформлений: ані техпаспорта, ані інших документів. Збудували в 1990-х, завели туди священика – та й по всьому. У суді всі ці юридичні ляпсуси вилізли назовні.
Сільрада спохопилась аж тепер – і вирішила забрати хату у комунальну власність. Але це потребує часу та певної паперової процедури. Наступне слухання справи суд призначив на 14 листопада, вказавши сільській раді на відсутність необхідних документів.
Сільському голові, як і колишнім парафіянам отця Ігоря, набридло шукати правди у суді. І от…
Просто з суду слідом за о.Ігорем на вулицю Шкільну, 35-а у Грибовиці прибули обурені судовою тяганиною прибічники УПЦ КП.
– Вони заблокували мене на подвір’ї, не пускали у хату, хотіли навіть зачинити в льох.
Далі зняли скло з дверей на другому вході, відчинили їх (ключ був ізсередини) й увірвались до хати.
Почали виносити меблі, речі – на час прибуття поліції половину речей уже виставили надвір, – розповів о.Ігор.
Вночі на обійсті
Із меблів надвір витягли столи й диван.
Дощ під ранок трохи протверезив групу захоплення. Меблі намокнуть, зіпсуються, доведеться відповідати… Занесли назад у хату.
Наступного дня з Луцька в гарячу міжконфесійну точку приїхав заступник начальника департаменту превенції (запобігання злочинам) ГУ НП у Волинській області.
Поліцейське начальство роз’яснило селянам, що вони діють незаконно (РАДАР чув цю розмову), а священику пообіцяло звільнити помешкання від сторонніх до вечора.
Однак…
– На вмовляння поліції ці люди заявили, що з хати не вийдуть, що ніяке судове рішення їм не потрібне, що Конституцію вони не визнають, судам не довіряють і лишатимуться у хаті, аж доки я не виселюсь, – каже о.Ігор.
Ситуація виглядала такою дикою, а люди – настільки затятими, що РАДАР, прибувши у Грибовицю опівдні 27 жовтня, зробив відчайдушну спробу знайти людський вихід із цього глухого кута для священика і громади.
Я зателефонувала голові сільради П.Степанцю, сказала, що священик готовий виселитись і навіть виписатися найближчим часом – за умови, що йому нададуть письмову гарантію (на слово одне одному тут давно не вірять).
Якщо гарантують, що звільнять помешкання негайно, аби він мав змогу більш-менш спокійно зібрати й вивезти речі.
Зрештою, родина має повне право спокійно поспати, спокійно приготувати їжу, спокійно поїсти й відпочити – без цілодобових мітингів у хаті. Те, що там відбувається четвертий (уже четвертий!) день поспіль, – це шарварок і божевільня.
Сільський голова прибув і навіть провів перемови зі о.Ігорем. Десь порозумілися, десь ні.
Тим часом градус напруги настільки підвищився, а затята “громада” накричала стільки зайвого, що досягти розумного компромісу ставало з кожною хвилиною дедалі складніше.
Усе ще вірячи у порядність “громади” і сільського голови, я переконала священика написати таку собі розписку: зобов’язуюсь виселитись і виписатися з хати до 7 листопада.
Натомість церковний староста з сільським головою мали надати священику свою розписку: письмове зобов’язання покинути його помешкання і не перешкоджати йому користуватися хатою до 7 листопада.
Така в нас була домовленість: кожна сторона робить свій крок назустріч.
Розписку священика я вручила сільському голові Павлу Степанцю. Проте своєї розписки ані він, ані його “громада”, що засіла у хаті, НЕ надали. І вийшло, що голова й “активісти” просто обманули о.Ігоря та мене як ініціатора перемовин.
Виглядає так, що й я обманула о.Ігоря. Я ж запевняла його, що від іншої сторони розписка буде!
Сказала про це “народним засідателям” у хаті. Нагадала і про статті Конституції, які вони взяли під ноги. Засідателі розлючено загули і більше слухати нічого не схотіли.
Коли йшла селом на зупинку, бабське радіо вже працювало. Одна жіночка на вулиці переказувала іншій, що я говорила тому затятому зібранню.
– Конституція, бач, права якісь…
І вересклива брудна лайка мені у спину – на всю сільську вулицю.
Поліція з тією групою захоплення так нічого й не вдіяла, бо й не збиралась.
Прибічники УПЦ КП і отця Василя принесли у церковну хату надувні матраци, ночували там цілим гамузом. Розробили графік чергувань.
Надувний майдан триває…
Попри всю цю колотнечу, отець Ігор у суботу зробив відправу в церквиці, зведеній на обійсті старої хати (її переписала на нього одна з парафіянок). Хата потребує серйозного ремонту, жити там зараз не можна.
А от храм облаштований гарно.
Невеличка громада УПЦ, певно, помолилась там і за мир та спокій у селі…
Далі буде
Наталя Камишникова
Фото: Євгенія Стекунова, Олег Точинський
У ТЕМУ:
Вибачте, але де інтервю хоча б з одним із парафіян, а то тільки о.Ігор сказав, або о. Ігор говорив. Ще раз вибачаюсь, але останнім часом Ви змушуєте (можливо, не усвідомлюючи того), проводити паралелі з Дмитром Кисельовим, який свої сюжети подає так як комусь потрібно.
зараз оці парафіяни чинять там беззаконня. Тому спочатку – саме про беззаконня.
Я з людьми поспілкувалась, їхню позицію почула. І побачила. Тут же написано: ДАЛІ БУДЕ.
Паралелі можете проводити з ким завгодно. Волію дослухатися до власного сумління.
люди бояться говорити, і тоді їх у хату нікого не пускали! капісти створюють враження, ніби це “громада прогнала попа”, це неправда, громада як ходила до нього на служби, так і ходить, а ці вже просто втратили берега! от і все. а людей з УПЦ у хаті не було, бо всі по роботах.
І небояться люди гріха. А потім скажуть, Боже за що мені це? Я ж був чесний, добрий, справедливий, зла нікому не робив. А мені ж така біда сталася.
шановна бог це любов він не карає а любить а людина сама себе карає своїми вчинками
Це просто *****! як так можна взагалі нагло батюшку як того кота на вулицю виганяти. Цей сільський голова **** просто, якшо батюшку вот так запросто давай гуляй. це вообще , в мене зараз волося дибки стоїть.
сільскій голова сам не святий на нього заведена кримінальна справа
Кота на вулицю???? Кажуть, він купив на людські гроші дві квартири.
Дорогесенька, а ви цю інформацію де цікаво взяли? Я давно чула цю басню в селі, але це всього лиш плідки,якими стараються заткнути рота всім. Безсоромні! Ще християне ами себе називають.
Подивіться хто там сидить и розпалюе там вогонь, самі наглі люди на село, сплєтніки , яким нема чого робити вдома. Залиште у спокої того отця, досить ділити ту хату. Як вам не соромно? стидоба ,мені дуже соромно за вас .
Я на місці священика ніяких розписок не писав би, невже нема нікого, шоб вигнав цих людей з хати і дав змогу там жити далі йому із родиною. Хай та громада побудує нову хату ля нового священика. Невже в селі нема пустих хат?
то завтра новий священик вирішить змінити професія чи виїхати за кордон, а хату залишити дітям і хай тоді громада будує третю хату, так ви вважаєте?
якщо він приватизує цю хату по закону, вона залишиться за ним. треба дивитись, що каже закон. всього-то. а лізти у хату з прописаною дитиною – то вже взагалі край.
Щоб Ви казали,побудуйте мені хату я там пропишусь,і спобуйте сказати що це Ваша хата
Шановний ананім,ніхто батюшку з його власної хати невиганяв(з власної),але вона не його!!! Це хата побудована селянами за кошти села, побудована для того батюшки який буде мати там парафію. Це не перший батюшка який проживав у цій хаті,перед ним був о.Іван який отримав іншу парафію і спокійно виселився з тієї хати звільнивши місце для іншого. То чому усі пишуть цо “жах якийсь”,Ви не знаєте,що цей батюшка сам довів людей до цього жаху, його давно вічливо попросили звільнити містце для іншого, але це він поводить себе негарно прагнучи забрати те що йому неналежить. Хата це власність громади,яка отримуючи священника надає йому житло. І неважливо шановний “Радар” чи усі документи на хату в порядку чи не усі, є люди які можуть засвідчити ким побудована вона і за чиї кошти. Зі сторони о.Ігора це негарно і принизливо поводотись саме так як він робить, потрібно мати якусь гордість і повагу до тих людей до який він прийшов нести слово Боже, а не бачити тільки матеріальну вигоду
Розумію вашу логіку, але є і його логіка: у селі ЛИШИЛАСЯ громада УПЦ, лишилась його парафія. Між нами кажучи, місця в хаті вистачило б і на дві священицькі родини. Так само як місця у церкві для прибічників УПЦ і УПЦ КП.
А це просто затяжна сільська чвара. Дрібних образ, амбіцій, меркантильності й заздрості там значно більше, ніж патріотизму. Про побожність “групи захоплення” взагалі промовчу. Християни так не чинять.
А чргр громада має будувати, ,а Кирило ,Павло нащо ? Це не безбідні люди і бізнес їх церковний прибильний. Чому стоять осторонь ? Чи.може, і не осторонь…..
Так, згадалось…
https://www.volynnews.com/news/society/-na-volyni-kolyshniy-sviashchenyk-mp-znestrumyv-khram-i-budynok-pereselentsiv/
і мені згадалось: http://raskolam.net/%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%96-%D1%96-%D1%81%D0%B2%D1%8F%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%B8%D1%97%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%B0%D1%82%D1%80/
Особливо цікаво, що представники УПЦ КП в Луцьку зробили з кістками загиблих заради того, щоб збудувати ресторан.
Ще й тут напишу: до чого тут якісь семінаристи? Ми ж ніби обговорюємо ситуацію з о. Ігорем?..
Ми обговорюємо беззаконня, яке зараз вчиняє громада щодо його родини. 19-річну історію взаємин священика і цієї громади ми тут не обговорюємо. А представники УПЦ КП в Луцьку так само завзято виносили на вулицю чужі речі, як “громада” у Грибовиці. Все логічно.
отак було насправді. з документами.
http://uoj.org.ua/ua/publikatsii/chastnoe-rassledovanie/yak-m-stseva-vlada-u-gribovits-p-dstavlya-svyashchenika-upts-vlasne-rozsl-duvannya?sphrase_id=38655
саме такі дії священника (світло, це мала частина того, що він наробив за час свого перебування настоятельом храму) і спонукали парафіян до таких дій. В УПЦ МП є спеціально навчені юристи, які їздять з різного роду позовами, аби привласнити землі, хати і т.д.. Є і журналісти також… А зі сторони УПЦ КП не було жодного юриста, не думали, наші настоятелі, що війна обмежиться східним фронтом…
А ви питали о.Ігора навіщо він хотів приватизувати земельну ділянку під хатою????
А навіщо ви хотіли зачинити його в льосі?
вперше про таке чую))).
Цікаво скільки ж Вам заплатили, бо Ви явно не незалежний журналіст,який хоче розібратися посправедливості. Ви висвітлюєте явно гарно одну сторону,сторону о.Ігора ,а насправді і близько не ознайомлені з усією ситуацією . І чомуж то люди виганяють священника надавши йому змогу аж 4 роки!!! вибратися самому без скандалів і насильства
Заплатили 7 мільйонів євро, влаштовує вас ця сума?
Нормальна позиція нормальної людини, коли когось всім гамузом б’ють, цькують чи заганяють у кут (лізуть у хату, викидають речі, виганяють… варіантів багато), – зупинити це колективне паскудство.
Насамперед – зупинити. А вже потім з’ясовувати причини і приводи. Наразі паскудство не припинилось, тому з висвітленням причин, приводів і що там про кого у селі кажуть – доведеться зачекати.
Незалежність – немодна й невигідна позиція. Хоча б тому, що люди вже не вірять, що таке буває. Але мені ваша анонімна думка про мене якось не цікава.
Як би батюшка мав хоча б прохи власної гідності,це могло б закінчитись ще непочавшись. І всеж таки вивчіть справу докладніше:з самого початку,поговоріть з людьми(а не тільки з батюшкою)і вам не буде здаватись це таким “паскудством”
Абсолютна і жорстока брехня. А за те світло взагалі переплели. Короче,скажу вам так, там всі ситуації що були взяли і перекрутили по типу : о московський піп то спеціально зробив,бо ми КП захтіли. Ужас
А яка проблема модератору публікувати анонімні коментарі? Щось не розумію! Мені здається тут 95% аноніми!
А модеру нецікаво іти в суд відповідати замість анонімів за їхні образи на чиюсь адресу. Тому назвіться, в разі чого сходимо в суд разом.
І ще раз скажу!
Перш ніж публікувати таку статтю вивчіть іншу сторону медалі! І не прикривайте священника роблячи всіх людей демонами!
іще раз терпляче відповім: тут написано, що ДАЛІ БУДЕ.
Жодним чином не хочу прикривати священика – але так само не хочу прикривати беззаконня, яке чинить група вірян.
Якщо ви побачили в цих людях демонів, то це ваше бачення і ваше на нього право. Я ж написала про людей, у яких різко впала етична планка.
На лицо,незаконное проникновение в жилище,а это статья УК,пускай напишет заявку,плюс скажкет что пропало 100 тыс у.е. Вот тогда их как ветром сдует оттуда
Хто власник житла визначає документ на право власності, це є приватизована земля і запис в БТІ, реєстрація договір куплі-продажу, або громада села, і сільрада визначає хто там має жити.
В цього священника немає ніяких документів на майно, на якій підставі він говорить що це його хата?
І до чого тут Конституція?
У сільської ради й у церковної громади ТЕЖ немає ніяких документів на цю хату. От немає – і клямка! За стільки років не оформили.
А він із родиною там прописаний/зареєстрований.
Коли добрі люди вдеруться у ваше помешкання і будуть там порядкувати, ми теж скажемо: все ОК, до чого тут Конституція і стаття 30 про недоторканність житла?..
Я так розумію, що ви теж вважаєте це будинок приватною власністю о.Ігора?
Ні, ви неправильно розумієте. Я вважаю цей будинок юридично наразі нічийним. Але родина о.Ігоря там прописана/зареєстрована.
І щоб скасувати реєстрацію, потрібно йти в суд. Так пише закон.
Або мирно і по-людському домовлятися з о.Ігорем.
Не обовязково . Скільки людей прлисуються і виписуються з житла без усіляких проблем.
У ДОБРОВІЛЬНОМУ порядку виписуються. А прописуються лише за певних умов.
Ви не розрізняєте терміни: бути прописаним і бути власником. Прописаних може бути 10 людей, а власник один і це сільська рада. Прописаний немає жодних прав. Якщо не розумієте суть статі…..то краще не пишіть!!!!!!!!!
немає там власника, ось у чім фішка. 🙂 Має бути, але – нема!
Сільська рада лише зараз почала оформляти документи.
о.Ігор квартиронаймач житла у власника, повноваження якого несе сільрада.
хай сільрада належно оформить ті повноваження. Для початку.
От і я кажу, “вдеруся” у Вашу хату,пропишуся (до мушу десь прописатися,для проживання мусить бути прописка), а потім буду вимагати право власності на житло. А по закону: коли нема усіх документів, є ще такне положення”на підставі свідчення свідків” які довго там живуть, і можуть засвідчити коли і ким побудована хата (ще задовго до появи священника).
Погугліть, яким чином можна прописатись у хаті. Це не така проста процедура.
А що ви або ваші однодумці можете вдертися й у мою чи іншу хату, я після походу у Грибовицю навіть не сумніваюсь.
як можна реєструватися у хаті,документи на яку відсутні не оформлені Це фіктивна прописка.
Якщо хата стоїть понад 25 років без жодних дозволів і документів, то це хата фіктивна? чи незаконна?
А може, там фіктивні сільрада і сільський голова?
Боже! Дай мудрості людям!
Ніхто не вічний на цій землі…Шкода,що забуваємо про це…Люди бездомних псів і котів прихищають,підгодовують…зима на носі. Господи прости і вразуми!Як шкода,що таке відбувається.
….полюбити ближнього свого всім серцем своїм …
Вони все посилаються на закони і конституцію, а чому вони в Криму просто закрили єдину церкву КП без ніяких пояснень. В Грибовиці незаконно збудована їхня церква, але ж ніхто з ними не судиться, будь-ласка кожен маю право вибирати конфесію. А от в Криму не мають на то права. Будете так ревно їх підтримувати, прийде і до вас ФСБ, тоді навіть коментувати в вас можливості не буде.
ФСБ до нас не прийде, бо ви ж захищатимете Україну не лише на словах, а й на ділі, правда ж?
Ми тут (а в Іваничах – суд) з’ясували, що й церковна хата побудована незаконно. Жодних дозволів і документів. І що?
На закони і Конституцію тут посилаюсь насамперед я. І зізнаюся вам: це не я закрила церкву КП у Криму.
закрили ті, яких наші хлопці зупинили на сході, щоб вони до нас не прийшли, а тут вони ще поки шукають справедливості в законах. Повірте, якби їх не зупинили там, то тут би ми свої закони заховали б під ліжком, а той, хто б на них посилався, поїхав би тайгу в Сибіру рубати
Давайте без геополітичних узагальнень. І відверто.
Є конкретна ДИКА в етичному плані і БЕЗЗАКОННА поведінка групи вірян.
Є можливість (вона завжди є) знайти більш-менш людський вихід із затяжного конфлікту.
Але ні сільський голова, ні підтримувана ним група захоплення цей вихід не хоче знайти. Люди засліплені амбіціями й ненавистю.
Ось що сумно.
А чому, як в рот води набрало, зацепеніло в німоті керівництво К П і МП. Чи їх роль тільки розпалювати ворожнечу,замість того, ,щоб зібратися з кирилом та філаретом і прочією братїєю і зупинити по церковному раз і назавжди оці склоки. Дуже вигідно ,видно ,їм оті чвари. Поки люди чубляться внутрішні ворого при владі свої грязні справи творять.
То откць стільки років живе у незаконно збудованій хаті, і ні разу не поцікавився документацією будинку , на який тепер претендує. ?
То сільрада і церковна громада за стільки років не подумали узаконити цей будинок і укласти угоду зі священиком?
А чому він не впускав БТІ, щоб поміряти будинок для виготовлення документації? Ця дія була цілком законною і з представниками поліції. Це, мабуть, знов церковна громада винна.
Ви погано поінформовані. Це, мабуть, зіпсований телефон винен. 🙂
Він впустив БТІ, хоча міг не впускати. І працівниця БТІ робила заміри – в інтересах сільради.
я про приїзди БТІ місячної давності, коли все було зовсім не так
має право, ст.30 Конституції, недоторканність житла. І ви маєте право не пускати нікого у своє помешкання, якщо ви цих осіб не викликали.
А це не його житло. Його житло приватизоване у місті . І на нього ніхто не посягає.
У своє помешкання (те, де стоять ваші речі і де ви зареєстровані) маєте право нікого не пускати. Винятки передбачені законом. Впускати працівника БТІ законом не передбачено.
Так то своє узаконене житло , а то ж по документам не його виявляється житло.
Ого яке цабе…. І корову доїти – громада, і хату зводити для родини – громада, і порядок в документах на зведене житло має робити громада.
Це все нагадує казку про Лисичку со скалочкой, яка просилася до людей ” тільки де-небудь переночувати “І чим закінчились її корисливі хитрощі ?Залишилася і без здобичі і хвоста пишного втратила. у нерівній сжватці.
Ви можете прикриватися чим хочете, але подивіться на себе вся СІЛЬРАДА, що ви за люди? Все робили селяни? Та невже? Дивлячись на стан хати і те що біля неї – робила сім’я. Не приписуйте собі лишніх медалей на чварах. І так виїхали на цій ситуації як могли,поробити з себе героїв, цікаво героїв чого? Тіпа за віру йшли?ахахаха…канєшно. за владу!
отець Ігор пробував оформити землю під хатою, як це зроблено під церквою, на громаду УПЦ, ще до цього всього бардака. йому не дали це зробити **** в селі.
Подейкують ,що власне житло в о Ігоря є і не одне у місті
То розберіться з цим питанням по всіх селах,у яких колись будували житло для настоятелів сільський церквів, впевнена що у більшості ситуація ідентична з документами.
А чого я маю безкоштовно витрачати свій дорогоцінний час на з’ясування ситуації по всіх селах України?..
Це ваша сільрада мала б “розібратися”. Хоча б із цим одним-єдиним будинком у своєму селі. За 25 чи й більше років. 🙂
Я так і писав, що тепер це готовий сюжет для “кісельовтб” про злых бандер. І взагалі вони для картинки можуть і провокацію заказати. Не хочу припускати яку. Варто СБУ цю ситуацію взяти на контроль.
От мені цікаво, якщо абсолютно ніяких документів на хату ні в кого нема то як туди приписатись та ще й з малолітніми дітьми?
У нас можливо все.
А я припускаю, що цей гвалт хтось інший підняв, що і священик, і парафіяни обох патріархатів є у певній мірі заручниками ситуації.
Жах жахливий! Оце дійсно – не відають, що творять ці нещасні безбожні люди , покинута Богом громада. Інакше, як біснуванням, назвати дії отого Василя з його паствою назвати не можна. Бог є любов. Де є любов у вчинках цих людей? Не тільки любові немає, але й пошани до людини, яка 19 років свого життя віддала сповідаючи та відпускаючи гріхи своїм односельцям – зовсім не святим людям. Напевне, як і всі люди, панотець теж не є святим. Але ж , каже Господь – тяготи друг друга носити. Після цих страшних подій
Василь думає, що до нього ліпше будуть ставитись? Не надійтеся. Зло породжує зло. Зазомбованість яскраво проявляється не в МП, а в озвірілій громаді, очі і серця якої закриті дикою ненавістю, невдячністю, безбожністю. Впевнена, їм Господь би сказав – ваш бог диявол, не знаю вас.
У Тишковичі ходила на службу сама. Завжди було багато людей при о. Володимирі. Якось недавно потрібна була довідка, поїхала туди – 5 людей на службі. Варто було захоплювати храм і людину в могилу звести? Хіба ви Бога шукаєте разом з василем і селищним головою? Чому не робити все мирно, з повагою одне до одного? Подаруйте у вдячність цей будинок віддавшому вам 19 років свого служіння пастирю з його сім’єю і збудуйте всією громадою новий будинок вашому провіднику у невідоме царство. І , як стороння людина, тішусь, що не купила собі хату у вашому збожеволівшому селі.
ХТО ВІН ТАКИЙ ЩОБ ВІДПУСКАТИ ГРІХИ
а ви хто такий, щоб його судити?
Там в церкву ходило пару людей ще при о.Ігорі , а коли захоплювати то всі піднялися. Ви нічого не тямите в церковному, але робите вигляд самих мудрьоних
І ще одне. Хочеться порадити голові сільради Грибовиць – поцікавтеся у старожилів села Будятичі, що сталося з дітьми людини, яка у радянські часи зруйнувала в цьому селі церкву. Може, вас це спинить. Може, Після цього ви замість сіяти ворожнечу між односельцями почнете робити кроки для миру в цьому селі.
Не розпускайте пліток,шановна Мешканка міста, та не перекручуйте фактів. НІХТО В ГРИБОВИЦЯХ ЦЕРКВИ НЕ РУЙНУЄ. Це не вдале порівняння церкви і поведінки священника . А ставлення громади до дій панотця є очевидним і однозначним.
У Грибовиці зараз руйнують духовність і людську мораль. А церква на місці, так.
Віддати хату громаді!
Церква – це не тільки стіни, а ще й людські душі
А підняли ті,хто хотів на фоні такої ситуації країни попасти у сільську раду.
Тимур Мустафаєв: На сході треба показувати свій патріотизм, а не попові.
Колись той священик людей з церкви проганяв…,а не можна, грiх…
виганяти священика – теж гріх, і то колективний.