На низкиницькому кладовищі (отам на горбочку біля монастиря) місця не лише продають, а й перепродують. Тихцем від родин, які ці місця колись викупили.
Неподобство коїться вже не вперше, але досі люди про це мовчали.
Заговорила лише Ірина Віталіївна Разборська.
Нововолинці знають її як чудового стоматолога. На жаль, уже кілька років вона не працює – через важку недугу.
Те, що пані Ірина розповіла РАДАРУ, не вкладається в голові, але факти – річ дуже уперта.
10 років тому вона поховала на цьому цвинтарі батька. Старості церковної двадцятки сплатила 1800 гривень за два місця. “То були дві мої тодішні зарплатні”, – каже Ірина Віталіївна.
На своїй вільній ділянці встановила лаву і столик. Іще два тижні тому все було на місці. Аж тут телефонують знайомі:
– У вас усе гаразд? Ну, слава Богу. А то там свіжа могила на вашій ділянці…
Уявіть стан усієї родини Разборських. Обурення, розпач і плач, безсонна ніч. І звернення до РАДАРА:
“Допоможіть, бо це не лише моя проблема. Ми почали питати, то виявилося – ми не одні такі… Управи на цвинтарного старосту нема. Він відповідає, що нічого не знає, хамить і кидає слухавку. Треба припинити цей безпредєл і людські сльози…”
Староста – це Суднік Василь Петрович, він мешкає в Низкиничах. Його попередник вів реєстр, у якому зазначено, хто, коли і скільки сплатив за місце на цвинтарі. Є у тому реєстрі й Іринине прізвище. Запис цей продубльовано у церковній крамниці. Оригінал реєстру нікуди не подівся, все можна перевірити.
Яка документація у пана Судніка – невідомо. Онук небіжчика, похованого на ділянці Разборських, стверджує: “Дідусь кілька років тому сплатив Судніку 4 тисячі гривень, бо хотів лежати на цьому кладовищі”.
Вочевидь, квитанції платник не отримав.
Про запис у книжці попередника пан Суднік мав би знати. Та навіть якщо не знав – на ділянці стояли лава, столик. Він розпорядився їх знести і зробити захоронення. Копачі знесли… і поділи невідь-куди.
У вівторок обидві родини поїдуть на розмову до старости. Про її результати РАДАР повідомить, адже це непоодинокий випадок.
Голова Грядівської сільської ради Микола Бородчук пояснив РАДАРУ телефоном, що частина цвинтаря є монастирською – для парафіян Успенського храму. Інша частина – сільська, для мешканців Низкинич.
– Нині, – сказав пан Бородчук, – там ховають безоплатно, а Суднік давно вже не староста церковної двадцятки й нічого не вирішує.
– А хто вирішує? – поцікавився РАДАР.
– Та там, наскільки знаю, взагалі тепер немає старости.
– А план захоронень є у сільраді чи монастирі?
– Та хто там тим займався. Це ж село. Є вільні місця – ховають.
РАДАР запрошує мешканців Нововолинська й Низкинич прокоментувати цю історію.
І радить: пильнуйте викуплені вами ділянки, громадяни! Щоб і вас не спіткала така халепа…
Довідково
Місця на цвинтарях у нашій державі поки що безкоштовні. Принаймні так пише закон “Про поховання і похоронну справу”, ст.25:
За зверненням виконавця волевиявлення померлого або особи, яка взяла на себе зобов’язання поховати померлого, на території кладовища безоплатно виділяється місце для поховання померлого відповідно до затвердженої проектної документації.
За бажанням одного з родичів, визначених у частині 5 статті 6 цього Закону, для поховання двох чи більше померлих безоплатно виділяється місце для родинного поховання.
Після здійснення поховання померлого виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка взяла на себе зобов’язання поховати померлого, як користувачу місця поховання (користувачу місця родинного поховання) спеціалізованим комунальним підприємством (а в разі його відсутності – виконавчим органом сільської, селищної, міської ради) видається відповідне свідоцтво, зразок якого затверджується центральним органом виконавчої влади…
Це свідоцтво дає право його пред’явнику на встановлення намогильних споруд у межах могили (родинного поховання), вирішення питання про проведення підпоховання, здійснювати інші дії, пов’язані з використанням місця поховання, якщо це не суперечить законодавству.
На могилах (місцях родинного поховання) можуть встановлюватися намогильні споруди, склепи за індивідуальним замовленням у межах, встановлених для могили (родинного поховання). Встановлені намогильні споруди, склепи реєструються спеціалізованим комунальним підприємством (а в разі його відсутності – виконавчим органом сільської, селищної, міської ради) у книзі обліку намогильних споруд, форму якої затверджує центральний орган виконавчої влади.
Забороняється здійснювати поховання інших померлих (підпоховання), встановлення намогильної споруди, склепу без згоди користувача місця поховання (користувача місця родинного поховання).
Це взагалі в голову не вкладається, зробили кладовище на горбу.
В нас що, можна робити будь-де і будь-кому кладовища? То можна і в себе на городі в Низкиничах зробити?
А що, метр на два землі по 4000 грн продавати.
Вигідніше буде, ніж картоплю вирощувати.
Взгалі обурена тим, що на цьому кладовищі ховають людей з міста, це кладовище низкиницьке спеціально для його жителів, а там ідеш і майже нікого з низкинич немає 👿
Бородчук “красавчик”
– А план захоронень є у сільраді чи монастирі?
– Та хто там тим займався. Це ж село. Є вільні місця – ховають.
То що, як село, то вже можна де хоч робити кладовища?
Тут хлівчик чи сарайчик зробити хочеш – і потрібно купа дозволів, проектів та грошей на повітря, а там ціле кладовище “замутили” – і немає крайнього
пан Бородчук нехай почитає у вільний від роботи час “Порядок утримання кладовищ та інших місць поховань http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1113-04
І хай вияснить, чия тут зона відповідальності.
І хто може загриміти за злочинну недбалість.
Узагалі такса для міських була 1000 доларів за місце.
1000 доларів?.. Ну, це коли долар був по 4? чи коли?
2010 р хоронили маму знайомого
Моя бабуся померла у 1996 році, за два місця на кладовищі(за гаражами) ми заплатили 30₴ .
Одного разу ми прийшли провідати бабусю і от дива,дива дивимося, а біля неі похований який чоловік ,ми обомліли,ледь дійшли додому по телефонному довіднику найшли номер подзвонили і нам відповіли,а нам дозволив СТАРОСТА.Ну дозволив,так дозволив,а хто поверне гроші за місце?Грошей не повернули. Ми не сварилися,а вихід найшли між собою.
Тоді ще була церква,а не монастир і місцями торгували тоді ще. Правив о.Анатолій.
Взагалі дивно: Яке відношення має церква Московського Патріархату до такої великої кількості землі громад сіл Тишкович, Низкинич і Гряд? Хто дозволив монастирю забрати під цвинтар поле де колись вирощували капусту – сам там її купував, ще за “совєта”? Чому мовчать три сільські громади? Між іншим, предстоятель Московського Патріархату в Україні, владика Онуфрій заявив, нещодавно, що ми – українці, були покарані голодоморами 1924-1933-1946 років за свою гординю. (?!!) Не радянською владою і Й. Сталіним, а Богом. Як Вам це?
а служителі Низкиницького монастиря дієво допомагають усі три роки війни нашим бійцям. І диякон цього храму Віктор Мартиненко написав надзвичайно гострого, викривального листа настоятелю Печерської лаври Павлу Лебедю за часів Майдану-2014, хоча наражався на великі проблеми. Як вам таке?
Сільські громади мовчать – мабуть, погодились на передачу землі.
Хотілося б почути позицію голови і секретаря сільради, депутатів місцевих.
А на кладовище біля 2 шахти проектної документації також немає .
То що на 2-й шахті самовільні захоронення ? А представники громади мовчать,бо на проект кладовища грошей немає, а на стовби посеред міста з годиниками грошей громадських депутатам не шкода. Ублагороджують місця своїх приватних забігайловок на площі до Нового року.
А Рязанов Андрій . казав .що волонтерам в АТО монастир ,як і інші церкви, продукти виділяв. Рязанов точно до сепаратистів їх не завозив, Шкода, що в інших церквах міста таких справедливих і відважних як Віктор Мартиненко не має.
Виявляється не церкви треба обирати, а знаходити Бога у справедливих і непохитних людях в т,ч, і проповідниках та священиках. Адже дії політикІв також не завжди відповідають тим гаслам партії, під яку маскуються.
АТОШНИК – Вы молодец! очень справедливый и правдивый комментарий!
Як депутата сільської ради, мене давно непокоїть ця проблема, проте кожен раз коли її намагалися вирішити, сільський голова переносив розгляд даного питання. Заява уже в органах прокуратури. Чекаю розслідування і відповіді.
Місце для кладовища гарне і зручне,і було виділене при церкві а не монастирем,для жителів села бо на старому мість небуло мій прадіт там похований перший і якби не міські покійники і не бізнес брати з міських і іногодніх гроші за місця , то для мешканців села і їх родин містять вистачило ще на100 років !!! Якби там досі садили б капусту то де хоронити в себе на подвір’ї???
Для цього існують правила, і закони де можна розміщувати кладовища.
Ви ж не хочете , щоб вода пройшла через вашого прадіда, а далі вам в криницю? Ну прадід це пів-біди, а “недавно померлі”?
між іншим,Толік, «Голодомор — это было вразумление, усмирение со стороны Господа нашей гордыни» …це якби цитата “владикі”… і між іншим ,від голодомору постраждали не тільки українці,а й білоруси,казахи і росіяни(урал,кавказ,поволжя,сибірь).., так ,що, між іншим(якщо ,звісно мислити КРИТИЧНО, а не “хАвати” все ,що попало з вікіпедії ) “владика” мав на увазі весь сссровський народ..
жителька села
Хочу звернути увагу що також страшений безлад творять і на старому кладовищі викідують старі могили наших пращурів та роб лять нові захороне ння . Я на даний час проживаю далеко та три рази у рік прийжаю Маю надію тільки на втручання Радара – що могили мого дідуся та його родичів ці горе керівники не тронуть.
Нічого собі зайшла…а тут такі новини. Жах.
Що ж тут скажеш? “Божі люди”…
Кого ви маєте на увазі під “божими людьми”? Те, що описано в статті – це витівки пана Судніка, який до монастиря не має жодного відношення.
Буде продовження, зустріч платників незаконної податі з паном “старостою” вже відбулася.
Люди для міста є кладовище на другій шахті чому йдете в село .А ще жалієтесь що вас розвели.
А це кладовище, що за гаражами, продовження старого. Сміття не вивозиться. Навіть на Великдень і проводи лежали великі купи, хоча ми неодноразово звонили Василю Вікторовичу з Низкинич, щоб вивіз. А як іде захоронення. Настільки близько ряд біля ряду, неговорячи про могили, що немає де і пройти. І як на такому клаптику поставити пам ятник . А нині яка там вода. Можна ж зробити там стічні рівчачки, щоб вода зійшла в ту канаву над дорогою. А люди платять.